Misją pracy pedagogicznej w Naszej szkole jest stworzenie rzeczywistych warunków do rozwoju wszystkich sfer osobowości ucznia: poznawczej, emocjonalnej i społecznej.
Dbamy o to, żeby każdy uczeń, jako członek zespołu klasowego uczył się zasad skutecznej komunikacji i współpracy oraz rozwiązywania sytuacji trudnych. Rozwój tych ważnych kompetencji traktujemy jako integralną część uczenia się i przygotowania do samodzielnego życia.
Na bieżąco współdziałamy ze sobą, w gronie nauczycielskim i z rodzicami – wszystko po to, by ułatwić uczniom rozwój w kierunku odpowiedzialności.
Ważnym celem wychowawczym na co dzień jest wspieranie ucznia nie tylko w sytuacji kryzysu, ale przede wszystkim w poszukiwaniu optymalnych dróg osobistych, edukacyjnych i zawodowych.
Wspólnie z wychowawcami, programujemy i prowadzimy zajęcia psychoedukacyjne, rozwijające cenne umiejętności interpersonalne.
Rozmawiamy o tym, co dla danego ucznia ważne i potrzebne, by mógł rozwinąć skrzydła w bezpiecznym dla niego miejscu.
Pedagog w naszej szkole jest przyjacielem ucznia i rodzica, pomostem łączącym wszystkie nasze cele i działania.
Pomożemy w kształtowaniu rozwoju i w sytuacji trudnej – która też może okazać się rozwojowa, jeśli połączymy nasze siły.
Drodzy Rodzice,
Zapraszamy na indywidualne konsultacje dotyczące Państwa dziecka. Możemy wspólnie zastanowić się nad ważnymi sprawami, takimi jak: nauka, problemy wychowawcze, relacje rodzic-dziecko… Okres dorastania jest czasem trudnym, który w wielu przypadkach wymaga dodatkowego wsparcia.
Postaramy się pomóc w poszukiwaniu możliwych dróg i rozwiązywaniu sytuacji w sposób najbardziej rozwojowy.
W celu umówienia terminu spotkania; prosimy o telefon do Sekretariatu.
Drodzy Uczniowie,
Zapraszamy do rozmowy w różnych sytuacjach, gdy czujesz, że „coś Cię przerasta”, masz problemy w szkole lub w domu, a może masz ciekawe pomysły i nie wiesz, jak je zrealizować? Może chcesz pomóc komuś i nie wiesz jak? A może po prostu „coś Ci się udało” i chcesz podzielić się tym sukcesem z nami…
Zapraszamy Cię z każdą sprawą, która jest dla Ciebie ważna.
Możesz oczekiwać, że zostaniesz uważnie wysłuchany, niezależnie od tego z
jakim problemem przychodzisz. Postaramy pomóc Ci tak, jak tylko możemy.
mgr Irena Chądzyńska
Doświadczenie zawodowe – długoletni pracownik Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 1w Krakowie. Od lat pracuje z grupami terapeutycznymi dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi, trudnościami adaptacyjnymi, rozwojowymi, ADHD, zaburzeniami zachowania, zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Prowadzi również diagnozę pedagogiczną, terapię EEG Biofeedback.
Na bazie obserwacji i doświadczeń w pracy z grupą wsparcia dla rodziców i nauczycieli oraz grupami dla dzieci opracowała autorki program Model terapii psychopedagogicznej wspomagający rozwój dziecka. Model ten obejmuje kompleksową opiekę nad dzieckiem, jego rodziną przy współpracy z placówką oświatową (głównie szkołami- w tym monitoring zachowania dziecka na terenie szkoły), innymi placówkami. Systematycznie współpracuje z warszawskim Ośrodkiem Terapii i Szkoleń AMIKUR- podczas letnich obozów terapeutyczno-wypoczynkowych jest terapeutą i wychowawcą. Uczestnikami obozów są dzieci i młodzież z trudnościami szkolnymi, dysharmoniami rozwojowymi oraz problemami emocjonalnymi i zaburzonymi kontaktami społecznymi.
Współpracuje od lat z Grupą Edukacyjną OTE Kangur (szkolenia dla nauczycieli, rad pedagogicznych).
W 2010 otrzymała Nagrodę Prezydenta Miasta Krakowa za szczególne osiągnięcia
w pracy dydaktycznej oraz odnoszone sukcesy w procesie wychowywania dzieci
i młodzieży.
Wybrane szkolenia podyplomowe:
Podejście systemowe w terapii rodzin- atestowane przez Sekcję Naukową Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego;
Podstawy oddziaływań terapeutycznych w wieku rozwojowym -Uniwersytet Jagielloński Medyczne Centrum Kształcenia Podyplomowego.
Szanowni Rodzice,
chcemy, aby szkoła, którą wybierzecie dla swojego dziecka była miejscem otwartym na pozytywne zmiany, a przede wszystkim żeby Uczeń zdał egzaminy maturalne wysoko i dostał się na wybrane studia. Dokładamy starań by przedmioty takie jak matematyka, czy język angielski zdawane na egzaminach maturalnych były wysoko wypracowane przez nauczycieli gdyż wysoko są punktowane w rekrutacji na wiele uczelni wyższych. Stąd matematyka i język angielski nauczane są w grupach dostosowanych do poziomu ucznia. Dodatkowo zachęcamy do zdawania angielskiego na poziomie dwujęzycznym. Oferujemy opiekę nauczyciela egzaminatora dwujęzycznego.
Poszukujemy Rodziców i Uczniów chętnych do współpracy i uczestnictwa w życiu szkoły.
Istniejemy na mapie edukacyjnej szkół niepublicznych Krakowa od 1992 roku.
Oferujemy małe klasy, co pozwala na bardziej indywidualne podejście do każdego ucznia.
Prowadzi to do większego zaangażowania nauczycieli w rozwój każdego ucznia, zwłaszcza tych z wyjątkowymi zdolnościami lub potrzebującymi dodatkowego wsparcia. Opieka nad uczniem jest spersonalizowana.
Oferujemy bogatszą niż szkoły państwowe ofertę języków obcych, lepsze wyposażenie, sal lekcyjnych, co może w przyszłości usprawnić przygotowanie do wyższych studiów. Liczba godzin z języka angielskiego to 5 tygodniowo. Zapewniamy opiekę egzaminatorów maturalnych i możliwość zdawania matury dwujęzycznej z j. angielskiego pod opieką nauczyciela egzaminatora dwujęzycznego. Nauczanie j. angielskiego jest wzbogacone o zajęcia z native speakerem.
Pierwsi w Polsce uczymy matematyki z podziałem na grupy, uwzględniając zalecenia NIK, po negatywnej ocenie sposobu nauczania matematyki w Polsce.
Wszystkie lekcje matematyki odbywają się w małych grupach (najczęściej do 11 osób), grupy dostosowane do wiedzy ucznia.
Odnotowujemy 100 % zdawalność matury oraz wysoką wartość edukacyjną dodaną czyli progres wyników uczniów w stosunku do poprzedniego etapu edukacyjnego