Pedagog szkolny

Misją pracy pedagogicznej w Naszej szkole jest stworzenie rzeczywistych warunków do rozwoju wszystkich sfer osobowości ucznia: poznawczej, emocjonalnej i społecznej.

Dbamy o to, żeby każdy uczeń, jako członek zespołu klasowego uczył się zasad skutecznej komunikacji i współpracy oraz rozwiązywania sytuacji trudnych. Rozwój tych ważnych kompetencji traktujemy jako integralną część uczenia się i przygotowania do samodzielnego życia.

Na bieżąco współdziałamy ze sobą, w gronie nauczycielskim i z rodzicami – wszystko po to, by ułatwić uczniom rozwój w kierunku odpowiedzialności.

Ważnym celem wychowawczym na co dzień jest wspieranie ucznia nie tylko w sytuacji kryzysu, ale przede wszystkim w poszukiwaniu optymalnych dróg osobistych, edukacyjnych i zawodowych.

Wspólnie z wychowawcami, programujemy i prowadzimy zajęcia psychoedukacyjne, rozwijające cenne umiejętności interpersonalne.

Rozmawiamy o tym, co dla danego ucznia ważne i potrzebne, by mógł rozwinąć skrzydła w bezpiecznym dla niego miejscu.

Pedagog w naszej szkole jest przyjacielem ucznia i rodzica, pomostem łączącym wszystkie nasze cele i działania.

Pomożemy w kształtowaniu rozwoju i w sytuacji trudnej – która też może okazać się rozwojowa, jeśli połączymy nasze siły.

 

Drodzy Rodzice,

Zapraszamy na indywidualne konsultacje dotyczące Państwa dziecka. Możemy wspólnie zastanowić się nad ważnymi sprawami, takimi jak: nauka, problemy wychowawcze, relacje rodzic-dziecko… Okres dorastania jest czasem trudnym, który w wielu przypadkach wymaga dodatkowego wsparcia.

Postaramy się pomóc w poszukiwaniu możliwych dróg i rozwiązywaniu sytuacji w sposób najbardziej rozwojowy.

W celu umówienia terminu spotkania; prosimy o telefon do Sekretariatu.

Drodzy Uczniowie,

Zapraszamy do rozmowy w różnych sytuacjach, gdy czujesz, że „coś Cię przerasta”, masz problemy w szkole lub w domu, a może masz ciekawe pomysły i nie wiesz, jak je zrealizować? Może chcesz pomóc komuś i nie wiesz jak? A może po prostu „coś Ci się udało” i chcesz podzielić się tym sukcesem z nami…

Zapraszamy Cię z każdą sprawą, która jest dla Ciebie ważna.

Możesz oczekiwać, że zostaniesz uważnie wysłuchany, niezależnie od tego z
jakim problemem przychodzisz. Postaramy pomóc Ci tak, jak tylko możemy.


mgr Irena Chądzyńska      

Doświadczenie zawodowe – długoletni pracownik Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 1w Krakowie. Od lat pracuje z grupami terapeutycznymi dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi, trudnościami adaptacyjnymi, rozwojowymi, ADHD, zaburzeniami zachowania, zagrożonych niedostosowaniem społecznym.

Prowadzi również diagnozę pedagogiczną, terapię EEG Biofeedback.
Na bazie obserwacji i doświadczeń w pracy z grupą wsparcia dla rodziców i nauczycieli oraz grupami dla dzieci opracowała autorki program Model terapii psychopedagogicznej wspomagający rozwój dziecka. Model ten obejmuje kompleksową opiekę nad dzieckiem, jego rodziną przy współpracy z placówką oświatową (głównie szkołami- w tym monitoring zachowania dziecka na terenie szkoły), innymi placówkami. Systematycznie współpracuje z warszawskim Ośrodkiem Terapii i Szkoleń AMIKUR- podczas letnich obozów terapeutyczno-wypoczynkowych jest terapeutą i wychowawcą. Uczestnikami obozów są dzieci i młodzież z trudnościami szkolnymi, dysharmoniami rozwojowymi oraz problemami emocjonalnymi i zaburzonymi kontaktami społecznymi.
Współpracuje od lat z Grupą Edukacyjną OTE Kangur (szkolenia dla nauczycieli, rad pedagogicznych).
W 2010 otrzymała Nagrodę Prezydenta Miasta Krakowa za szczególne osiągnięcia
w pracy dydaktycznej oraz odnoszone sukcesy w procesie wychowywania dzieci
i młodzieży.
Wybrane szkolenia podyplomowe:
Podejście systemowe w terapii rodzin- atestowane przez Sekcję Naukową Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego;
Podstawy oddziaływań terapeutycznych w wieku rozwojowym -Uniwersytet Jagielloński Medyczne Centrum Kształcenia Podyplomowego.


Oferta edukacyjna IV Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego

Szanowni Rodzice,

chcemy,  aby  szkoła, którą wybierzecie  dla swojego  dziecka była  miejscem  otwartym na pozytywne  zmiany,  a przede wszystkim żeby Uczeń zdał egzaminy maturalne wysoko i dostał się na wybrane studia. Dokładamy starań by przedmioty takie jak matematyka, czy język angielski zdawane na egzaminach maturalnych były wysoko wypracowane przez nauczycieli gdyż wysoko są punktowane w rekrutacji na wiele uczelni wyższych. Stąd matematyka i język angielski nauczane są w grupach dostosowanych do poziomu ucznia. Dodatkowo zachęcamy do zdawania angielskiego na poziomie dwujęzycznym. Oferujemy opiekę nauczyciela egzaminatora dwujęzycznego.

Poszukujemy Rodziców i Uczniów chętnych do współpracy i uczestnictwa w życiu szkoły.

Istniejemy na mapie edukacyjnej szkół niepublicznych Krakowa od 1992 roku.

 

Czytaj dalej

Oferujemy małe klasy, co pozwala na bardziej indywidualne podejście do każdego ucznia.

Prowadzi to  do większego zaangażowania nauczycieli w rozwój każdego ucznia, zwłaszcza tych z wyjątkowymi zdolnościami lub potrzebującymi dodatkowego wsparcia. Opieka nad uczniem jest spersonalizowana.

Oferujemy  bogatszą niż szkoły państwowe ofertę języków obcych, lepsze wyposażenie, sal lekcyjnych, co może w przyszłości usprawnić przygotowanie do wyższych studiów. Liczba godzin z języka angielskiego to  5 tygodniowo. Zapewniamy opiekę egzaminatorów maturalnych i  możliwość zdawania matury dwujęzycznej z j. angielskiego pod opieką nauczyciela egzaminatora dwujęzycznego. Nauczanie j. angielskiego jest wzbogacone o  zajęcia z native speakerem.

Pierwsi w Polsce uczymy matematyki z podziałem na grupy, uwzględniając zalecenia NIK, po negatywnej ocenie sposobu nauczania matematyki w Polsce.

Wszystkie lekcje matematyki odbywają się w  małych grupach (najczęściej do 11 osób), grupy dostosowane do wiedzy ucznia.

Odnotowujemy 100 % zdawalność matury oraz  wysoką wartość edukacyjną dodaną czyli progres wyników uczniów w stosunku do poprzedniego etapu edukacyjnego

copyright by Prywatne Liceum nr IV w Krakowie

projekt i wykonanie krasti.pl