Religia

                                                      PRZEDMIOT: RELIGIA KATOLICKA

 

Zajęcia z przedmiotu RELIGIA obejmują katechezy: pogłębiające naukę wiary katolickiej, wprowadzenie do praktyk i budowanie więzi duchowej z Bogiem, by katecheza mogła przynosić rozwój w wierze i radość z poznawania Chrystusa.

Zajęcia są też miejscem konfrontowania krążących opinii i przekonań z nauką katolicką, która ma za zadanie wprowadzać pokój, solidarność i zgodę społeczną oraz ład moralny nie zagrażający rozwojowi młodego człowieka lecz dający podstawy do budowania w przyszłości dojrzałej osobowości.

Katecheza ma również nauczyć poszukiwania odpowiedzi na nurtujące uczniów pytania okresu rozwoju zarówno duchowego, intelektualnego, jako i fizycznego w duchu prawdy i weryfikowania fałszywych i błędnych poglądów. Metodą są dyskusję w których uczniowie mogą zadawać wszystkie ważne i newralgiczne pytania, przy założeniu szacunku wzajemnych przekonań i kultury prowadzenia dialogu.

Programy do Religii zostały opracowane na podstawie Programu Nauczania Religii Rzymskokatolickiej w Przedszkolach i Szkołach zatwierdzonego przez Komisję Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski w Białymstoku 9 czerwca 2010 r.

Cele katechezy szkolnej:

  1. Budzenie zainteresowania przesłaniem Bożym.
  2. Uzdolnienie do odczytania w nauczaniu biblijnym wezwania Bożego dla swego życia.
  3. Pogłębione przeżywanie roku liturgicznego i sakramentów.
  4. Kształtowanie sumienia.
  5. Gotowość otwarcia się na Boga w modlitwie.
  6. Poczucie przynależności, posiadanie własnego miejsca i odczytywanie własnych zadań w społeczności Kościoła, narodzie, rodzinie, grupie szkolnej i koleżeńskiej.
  7. Wychowanie do odpowiedzialności ucznia, co w konsekwencji ma prowadzić do samokontroli, samooceny i samokształcenia.

NAUCZYCIEL: KS. JAROSŁAW NOWAK

Nauczyciel dyplomowany, magister teologii katolickiej, studia na wydziale teologicznym Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie, praca magisterska z psychologii religii; uprawniony kierownik placówek wypoczynku dzieci i młodzieży, kierownik wycieczek szkolnych; aktywny instruktor turystyki rowerowej i żeglarskiej oraz podstaw narciarstwa; moderator ruchów religijnych i wolontariatu. Urodzony w 1971 w Wadowicach; kapłan Archidiecezji Krakowskiej od 1996; katecheta od 1995; na różnych płaszczyznach od początku zaangażowany w prace z młodzieżą: ruchy młodzieżowe, formacja, teatr, muzyka, turystyka, ruch pielgrzymkowy, sport, organizacja czasu wolnego i kreowanie twórczego rozwoju; twórca instytucji młodzieżowych: Parafialnego Centrum Młodzieży 2003 (os. Kalinowe, Kraków) oraz Centrum Wolontariatu Caritas Archidiecezji Krakowskiej 2006 (ul. Ossowskiego, Kraków); w latach 2006-2012 diecezjalny koordynator wolontariatu Caritas Kraków; organizator scen i młodzieżowych zespołów teatralnych: Gdów, Zabierzów Bocheński, Kalinowe–Kraków; 2007-2012 koordynator zimowych i letnich akcji wypoczynku dla podopiecznych Caritas Kraków; wielokrotny kierownik wypoczynku stacjonarnego i wędrownego (wędrowne obozy rowerowe i mazurskie obozy żeglarskie); organizator cyklicznych imprez: Festiwal Piosenki Religijnej w Nowej-Hucie (4 edycje, Sacrosong 2002-2005), Diecezjalnego Pikniku Dobrych Serc dla wolontariuszy (5 edycji, w latach 2007-2012) oraz Pielgrzymki Rowerowej do Częstochowy dla wolontariatu (5 edycji, w latach 2009-2014); wieloletni przewodnik pieszych pielgrzymek do Częstochowy w tym 25 młodzieżowej grupy nowohuckiej; współorganizator wielu akcji społecznych i charytatywnych, m.in.: Krakowskiego Święta Rodziny i Wigilii dla bezdomnych; organizator i uczestnik europejskich wypraw rowerowych: Kraków-Wiedeń (1997), Kraków-Rzym (1999), Kraków-Kolonia (Światowe Dni Młodzieży 2005) i Santiago di Compostela – Camino rowerem (trasa francuska 2011); były członek Małopolskiej Rady Organizacji Młodzieżowych przy Urzędzie Marszałkowskim.  Email: ks.jnowak@gmail.com

Oferta edukacyjna IV Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego

Szanowni Rodzice,

chcemy,  aby  szkoła, którą wybierzecie  dla swojego  dziecka była  miejscem  otwartym na pozytywne  zmiany,  a przede wszystkim żeby Uczeń zdał egzaminy maturalne wysoko i dostał się na wybrane studia. Dokładamy starań by przedmioty takie jak matematyka, czy język angielski zdawane na egzaminach maturalnych były wysoko wypracowane przez nauczycieli gdyż wysoko są punktowane w rekrutacji na wiele uczelni wyższych. Stąd matematyka i język angielski nauczane są w grupach dostosowanych do poziomu ucznia. Dodatkowo zachęcamy do zdawania angielskiego na poziomie dwujęzycznym. Oferujemy opiekę nauczyciela egzaminatora dwujęzycznego.

Poszukujemy Rodziców i Uczniów chętnych do współpracy i uczestnictwa w życiu szkoły.

Istniejemy na mapie edukacyjnej szkół niepublicznych Krakowa od 1992 roku.

 

Czytaj dalej

Oferujemy małe klasy, co pozwala na bardziej indywidualne podejście do każdego ucznia.

Prowadzi to  do większego zaangażowania nauczycieli w rozwój każdego ucznia, zwłaszcza tych z wyjątkowymi zdolnościami lub potrzebującymi dodatkowego wsparcia. Opieka nad uczniem jest spersonalizowana.

Oferujemy  bogatszą niż szkoły państwowe ofertę języków obcych, lepsze wyposażenie, sal lekcyjnych, co może w przyszłości usprawnić przygotowanie do wyższych studiów. Liczba godzin z języka angielskiego to  5 tygodniowo. Zapewniamy opiekę egzaminatorów maturalnych i  możliwość zdawania matury dwujęzycznej z j. angielskiego pod opieką nauczyciela egzaminatora dwujęzycznego. Nauczanie j. angielskiego jest wzbogacone o  zajęcia z native speakerem.

Pierwsi w Polsce uczymy matematyki z podziałem na grupy, uwzględniając zalecenia NIK, po negatywnej ocenie sposobu nauczania matematyki w Polsce.

Wszystkie lekcje matematyki odbywają się w  małych grupach (najczęściej do 11 osób), grupy dostosowane do wiedzy ucznia.

Odnotowujemy 100 % zdawalność matury oraz  wysoką wartość edukacyjną dodaną czyli progres wyników uczniów w stosunku do poprzedniego etapu edukacyjnego

copyright by Prywatne Liceum nr IV w Krakowie

projekt i wykonanie krasti.pl